sobota 27. júla 2013

zdobenie drevenej škatuľky servítkovou technikou

Ahojte dievčatá, 

nedávno som spomínala, že Vám sem hodím fotky mojej tvorby :-) Myslím tie drevené škatuľky, ktoré som ozdobovala servítkovou technikou a darovala na Vianoce svojím najbližším - mamine, sestrám a priateľovej mame. Musím povedať, že sa potešili. Aj keď to na prvýkrát nebolo bohvieaké dielo, išlo o to vyrobiť niečo vlastnoručne a darovať tak kúsok zo seba :) Prvá krabička skončila samozrejme ako nepodarený stojan na ceruzky  a mám ju schovanú aby ju nikto nevidel :)

Ale potom som si pohľadala pár videí o tom ako to robiť správne  a už to bolo ok :)

Ako teda servítkovať? 
Servítkovou technikou môžete ozdobiť veľa povrchov, no mne sa najlepšie pracuje s drevom.  Skúšala som aj keramické šálky - tiež dopadli OK, ale problém nastane pri umývaní - časom to skrátka zíde dolu. 
Papier som ešte neskúšala a hladný plast nie je dobrá voľba.  Podľa mňa povrch musí byť taký, aby lepidlo malo kam nasiaknuť. Drevo je ideálne :)

Keďže som sa rozhodla asi týždeň pred Vianocami, že budem takéto niečo vytvárať, nebolo moc času. Slovenské eshopy s vecičkami pre kreatívcov majú úžasnú ponuku všelijakých krabičiek, ale nestihlo by mi to prísť do Vianoc, tak som hľadala u nás v Pezinku. 
Verte či nie, v jednom čínskom obchode - s úplne všetkým čo Vám napadne:) - mali drevené krabičky z borovicového dreva, bez povrchovej úpravy. Cena úžasná - okolo 1 eura, v závislosti od veľkosti. 

Lepidlo a štetec som mala doma už dávnejšie, tak to som nemusela riešiť a servítky pri hľadaní nájdete tiež. Treba mať len fantáziu. Ja som svoje nakúpila v klasickom papiernictve a niektoré aj v hornbachu (inak to začína byť môj  asi najobľúbenejší obchod :)) Moja polovička sa mi smeje, že by som tam dokázala stráviť dlhšie ako v obchode s oblečením :) Tak ale majú tam super veci podľa mňa - farby, plátna, kvety, všelijaké "polotovary" , ktoré sa dajú dozdobiť...Z času na čas tam zbehneme, keď niečo potrebujeme do obchodu a kým on hľadá šróby a podobne, ja sa nanápadne stratím a  idem si po svojom :) 

Takže ak už máte krabičku na zdobenie, lepidlo, nožnice, servítky a štetec (odporúčam plochý s umelými štetinami) a chuť skúšať - môžeme sa do toho pustiť :)
lepidlo na servítkovú techniku a krabička bez povrchovej úpravy

Vezmite si servítku a začnite vystrihovať obrázok - napríklad ak chcete kvet - obstrihajte ho. Potom oddeľte vrchnú časť servítky - bude až takmer priesvitná. 

Priložte ju na krabičku, na miesto, kde chcete aby bola umiestnená a namočte štetec do lepidla a pomaly a jemne ho nanášajte cez servítku na krabičku. Ja začínam od stredu servítky smerom k vonkajšiemu okraju - potom sa mi neposúva a netrhá servítka. 

krabičky namaľované a ozdobené zvonku
Keď nanesiete prvú vrstvu, nechajte zaschnúť pár minút a naneste druhú vrstvu lepidla. 
Lepidlo je po zaschnutí priesvitné - ja ho používam aj ako vrchný lak - pretriem aj tretíkrát a to celý povrch krabičky. 

pohľad zvnútra
Krabičky zväčša zoženiete bez povrchovej úpravy, čiže sú takmer biele. Ak chcete mať krabičku v inej farbe, môžete ju pred servítkovaním namaľovať na farbu akú chcete.
 Je vhodné používať farby na drevo - zachová sa tak štruktúra dreva a krabička len dostane želaný odtieň.  Ale myslím, že ak chcete napríklad ružovú alebo fialovú krabičku, môžete to natrieť aj akrylovými farbami - len potom to na záver pretrite lakom, aby sa nezačala farba odlupovať. 

 Krabičku môžete ozdobiť aj zvnútra.  Keďže som robila krabičky na čaje, rozhodla som sa vnútro nemaľovať farbou a len ozdobiť servítkou. Ale ako si ozdobíte svoju krabičku je na Vás :) 

Keď budem mať trošku času, chcela by som vytvoriť také biele krabičky, čo vyzerajú ako veľmi staré a dozdobiť ich levanduľovými kvetmi - na taký provensálsky štýl :) 


Veľa tvorivých nápadov Vám želám :)
B* 


Skúšali ste už aj Vy túto techniku? Darovali ste niekomu takýto darček? 





3 komentárov:

Unknown povedal(a)...

Presne krabičku na čajíky som darovala aj ja :) mne sa krabičky vždy "najľahšie" zdobili... čo sa mi páči ešte, tak je to servítková technika a sklo, neuveriteľne krásne spojenie, len na to treba mať extra trpezlivosť - ja som používala ako lepidlo klasický duvilax (lacný a dobrý)... btw: tie krabičky na provensálsky štýl budú určite krásne, len servítky treba pekné nájsť :)

Ela z aboutcosmetics.eu povedal(a)...

No skúšala som, aj ma to nesmierne baví...mám doma veci, ktoré som si sama robila...no nejako ma to neláka, resp. neviem, či by niekoho takýto môj výtvor potešil, takže som zatiaľ nikomu nič podobné nedarovala....uvidíme možno niekedy naberiem odvahy:D

Unknown povedal(a)...

určite sú tvoje výtvory pekné eli:) hlavne ide o darovanie kúska vlastnej tvorby - minimálne najbližší to ocenia. Moje výtvory tiež nie sú na výstavu - ale mamina aj sestry a aj nádejná svokra:) to majú v kuchyni na poličke - dokonca aj keď neplánovane prídem na návštevu ( takže to asi fakt používajú a nevyťahujú zo šuplíka len keď sa ohlásim, že prídem :) je to milé :) hneď ako budem mať čas, pustím sa do ďalších :)

Zverejnenie komentára

Ďakujem za prečítanie príspevku, za všetky komentáre, postrehy, nápady, inšpirácie :) Váš komentár pribudne ihneď po prečítaní, aby sa nestalo, že mi nejaký ujde :))